Lange wachttijd ergert supermarktklant het meest

ROTTERDAM - Lange wachttijden aan de kassa, artikelen die niet meer zijn te krijgen en hinderlijke vakkenvullers tijdens openingstijden. Het zijn de grootste ergernissen van mensen die hun boodschappen doen in de supermarkt. Dat blijkt uit 'Consumententrends 2002', een onderzoek van branchevereniging CBL en de Erasmus Universiteit.

Een op de vijf klanten heeft regelmatig te kampen met een kapot winkelwagentje. Ook is er vaak onvoldoende mogelijkheid rustig de boodschappen in te pakken, omdat dan de spullen van de volgende klant alweer op de band rollen. Verder blijken vaste klanten niet gediend van plotselinge wijzigingen in de schappen.

Goed het kassabonnetje bestuderen wil ook nog weleens helpen: 8 procent van de ondervraagden zegt "vaak" mee te maken dat dit niet klopt.

Supermarkten zitten echter niet stil om de klant beter van dienst te zijn, blijkt verder uit het onderzoek. Snelkassa's, pinautomaten en toiletten scoren als extra dienstverlening hoog bij de klant. Ook waarderen consumenten goede fietsparkeergelegenheden, zo blijkt uit de enquête onder 846 boodschappenhalers.

Regeerakkoord

Regeerakkoord
Wat betekent het regeerakkoord voor jouw portemonnee? 

Koophuis

Koophuis
Hoe ziet de woningmarkt er in de nabije toekomst uit?

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

NUwerk

Tip de redactie