Starbucks verdedigt zich in boycotcampagne Mexico

Starbucks heeft zich verdedigd in Mexico tegen een campagne om Amerikaanse bedrijven te boycotten.

De oproep tot een boycot ontstond na het voornemen van de Amerikaanse president  Donald Trump om de bouw van een muur tussen de VS en Mexico door te zetten en het Midden-Amerikaanse land ervoor te laten betalen.

Op Twitter werd daarna de hashtag "AdiosStarbucks" vaak gedeeld. Ook andere bekende Amerikaanse bedrijven zoals McDonald’s, Wal-mart en Coca-Cola kwamen online onder vuur te liggen.

Een gouverneur van de Zuidelijke Mexicaanse staat Campeche verklaarde geen auto’s van Ford meer af te nemen en riep andere Mexicanen op ook geen Amerikaanse producten meer te kopen.

Starbucks benadrukte in een reactie dat het bedrijf zevenduizend banen heeft gecreëerd in Mexico en dat de lokale uitbater van de 560 vestigingen van de koffieketen ook Mexicaans is. Verder verkoopt de multinational koffiebonen uit de Mexicaanse staat Chiapas wereldwijd. 

Lees meer over:
Tip de redactie