Luxebedrijf LVMH neemt belang in Duitse koffermaker

De Franse producent van luxeartikelen LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) neemt een belang van 80 procent in de Duitse koffermaker Rimowa. Daarvoor heeft het huis 640 miljoen euro over, zo werd dinsdag bekendgemaakt. 

Het is voor het eerst dat een Duits merk aan de collectie van LMVH wordt toegevoegd. LMVH neemt het belang over van Dieter Morszeck, de kleinzoon van de oprichter van Rimowa.

Het Duitse bedrijf, vooral bekend van de eerste aluminium koffers, gaat voor dit jaar uit van een omzet van meer dan 400 miljoen euro.

Het bedrijf, uit 1898, heeft onder meer een koffer op de markt gebracht met een elektronische tag die verbonden kan worden aan een smartphone.

Alexandre Arnault, de zoon van LVMH-topman Bernard Arnault, zal aan het roer van Rimowa komen te staan. Morszeck zal Arnault bijstaan bij de dagelijkse leiding over het bedrijf. Ook houdt hij een belang in Rimowa.

Lees meer over:
Tip de redactie