Schoenenketen Bristol wil honderd nieuwe winkels openen in Benelux

Schoenen- en kledingketen Bristol gaat de komende jaren honderd nieuwe filialen openen in de Benelux. Daarnaast worden filialen van Shoe Discount omgebouwd naar Bristol-winkels.

De uitbreidingsplannen gaan gepaard met een "forse restyling", meldt moederbedrijf Euro Shoe Groep donderdag. Het blauw-gele logo van Bristol wordt vervangen door een rood-wit logo. Euro Shoe Group investeert 15 miljoen euro in de vernieuwing van het merk.

"We willen uiteindelijk groeien naar 350 Bristol-winkels in de Benelux", aldus directeur Kurt Moons van Euro Shoe Group. In Nederland start de omvorming in oktober 2016.

Winkelstraat

Opvallend is dat Bristol kiest voor een strategie waarin de digitale verkopen op de tweede plaats blijven staan. Moons: "Voor ons zijn en blijven de fysieke winkels het belangrijkst. Dat worden ook de service- en afhaalpunten voor de webshop."

De schoenen- en kledingbranche verkeert al een tijd in zwaar weer. Meerdere grote ketens gingen failliet. Hoewel Euro Shoe Groep zegt vorig jaar wel last te hebben gehad van uitverkopen bij failliete winkels als Scapino, Schoenenreus en V&D, boekt het bedrijf naar eigen zeggen bovengemiddelde resultaten.

Euro Shoe Group is van oorsprong een familiebedrijf met momenteel ruim drieduizend werknemers. Het bedrijf haalde vorig jaar een omzet van 295 miljoen euro.

Lees meer over:
Tip de redactie