Nieuw logo voor Ahold en Delhaize na fusie

Ruim een jaar na het bekendmaken van de fusieplannen van Ahold en Delhaize presenteren de twee bedrijven hun nieuwe, gezamenlijke logo. 

De kroon van het koninklijke Ahold uit Zaandam is in het nieuwe beeldmerk gezet op het hoofd van de leeuw van het Belgische Delhaize. Dat prijkt vanaf dit weekend op het hoofdkantoor van Ahold in Zaandam.

Zaterdag werd de fusie tussen Ahold en Delhaize officieel afgerond. Maandag gaat de beursnotering van de twee bedrijven samen.

Groen

De site van Ahold is maandagochtend uit de lucht. Wel wordt doorgelinkt naar de nieuwe gezamenlijke site, waarin het Ahold-blauw en het rood van Delhaize plaats hebben gemaakt voor groen.

De site van Delhaize werkt overigens nog wel en op de homepage wordt niet gerept over de fusie. Dat heeft ermee te maken dat Delhaize ook de naam is van de belangrijkste Belgische supermarktketen, waar Ahold in eigen land Albert Heijn als vlaggenschip heeft.

Ahold Delhaize maakt op 17 november voor het eerst kwartaalresultaten van het fusiebedrijf bekend. Voor die tijd worden op 25 augustus nog de resultaten van de eerste helft van 2016 gepubliceerd, maar die gaan nog over de losse bedrijven omdat de fusie was afgerond na het einde van de verslagperiode.

Engels

De voertaal van het concern wordt Engels, zei bestuursvoorzitter Dick Boer na de gongslag op de beurs in Amsterdam, die de aftrap van het nieuwe aandeel markeerde. ''Daarmee voorkomen we in een keer problemen", verwees hij met een knipoog naar de talenstrijd in België. Hij benadrukte ook dat het Nederlands-Belgische bedrijf tweederde van zijn omzet in de Verenigde Staten verdient.

Ahold Delhaize maakt op 17 november voor het eerst kwartaalresultaten van het fusiebedrijf bekend. Voor die tijd worden op 25 augustus nog de resultaten van de eerste helft van 2016 gepubliceerd. Die gaan nog over de losse bedrijven, omdat de fusie was afgerond na het einde van de verslagperiode.

Lees meer over:
Tip de redactie