'Meer zakelijke poststukken te laat bezorgd'

Er zijn vorig jaar meer zakelijke poststukken te laat bezorgd. Volgens de Vereniging Grootverbruikers Postdiensten (VGP) staat de kwaliteit van de postbezorging onder druk.

Dit meldt de vereniging, die bedrijven en ondernemingen die veel post versturen vertegenwoordigt, donderdag. 

Jaarlijks doet de organisatie een naar eigen zeggen onafhankelijk onderzoek naar de prestaties van postbedrijven. VGP keek onder andere naar de 24- en 72-uursservice van PostNL en de 72-uursbezorging van Sandd. 

Vergeleken met 2014 daalde het aantal op tijd bezorgde poststukken met 0,56 procentpunt. De bezorgzekerheid, het cijfer dat meet of een poststuk binnen zes dagen aankomt, bleef gelijk. Precieze cijfers geeft de organisatie niet. 

"Op grond van de voortschrijdende resultaten zien we over de hele linie een dalende lijn", aldus de VGP. 

De 29 leden van de VGP versturen jaarlijks zo'n 1,1 miljard poststukken, omgerekend meer dan 30 procent van de geadresseerde postmarkt in Nederland.

Lees meer over:
Tip de redactie