ZAANDAM - Albert Heijn breidt de prijzenslag onder de Nederlandse supermarkten uit naar de huismerken. De supermarktketen kondigde vrijdag aan blijvend de prijzen te verlagen van ruim duizend huismerkproducten. De prijzen gaan gemiddeld tussen de 5 en 25 procent omlaag.

De producten die goedkoper worden behoren volgens Albert Heijn tot "de meest relevante boodschappen". Het gaat daarbij onder andere om sinaasappelsap, cola, appelmoes, chips, wasmiddelen, luiers en tandpasta.

Prijsronde

De supermarktketen zegt de nieuwe prijsronde ook aan te grijpen om de kwaliteit van de producten te verbeteren en het assortiment uit te breiden. Verder krijgen alle huismerkproducten een nieuwe etikettering en verpakking.

"Wij hebben de afgelopen maanden onderzoek verricht naar onze producten. De mening is dat de huismerken minimaal even goed, zo niet beter, moeten zijn dan dezelde producten van de A-merken. Dat heeft in een aantal gevallen ook tot verbeteringen geleid", licht een woordvoerder toe.

Luxe huismerk

Ook komt Albert Heijn met een 'luxe' huismerk, AH Excellent. Onder dit merk vallen volgens de supermarktketen producten van unieke kwaliteit en bijzondere receptuur, zoals crunchy hazelnootpasta, olijfolie met truffelsmaak en pindakaas met cashewnoten.