AMSTERDAM - Shell is ondanks alle commotie rond de oliereserves, nog steeds de aantrekkelijkste werkgever. Dat blijkt uit onderzoek over de eerste helft van het jaar onder bijna 7000 mensen door onderzoeker Intelligence Group.

Voor ruim 60 procent van de Nederlandse beroepsbevolking is een goede reputatie van de werkgever een belangrijke overweging bij de keuze van een baan. Een goed imago is daarom voor een bedrijf erg belangrijk. Shell is al lange tijd favoriet. Het olieconcern werd het eerste halfjaar gevolgd door de politie, Philips en KPN.

Het imago van Shell is wel iets aangetast door de gebeurtenissen rond de oliereserves. 13 Procent van de ondervraagden onderschreef de stelling 'Na alle commotie van de afgelopen maanden ben ik minder geneigd om een baan bij Shell te accepteren dan vroeger'.

Maar 53,5 procent zei het niet met de stelling eens te zijn.

Op de ranglijst van Nederlands meest favoriete werkgever stegen Ahold, Randstad, de VN, Dierenbescherming en CMG de laatste tijd. Werkgevers die aan populariteit inboetten zijn Artsen zonder Grenzen, Amnesty International, Vodafone en IBM.