Procter & Gamble neemt afscheid van Duracell

Procter & Gamble (P&G) neemt afscheid van Duracell. De batterijenmaker wordt op eigen benen gezet en zal als zelfstandig bedrijf verdergaan, zo maakte het moederbedrijf van merken als Gillette, Pampers, Ariel en Braun vrijdag bekend.

Het concern heeft nog geen besluit genomen over de manier waarop de exit uit Duracell wordt vormgegeven. De voorkeur gaat uit naar een afsplitsing, waarbij aandeelhouders van P&G de mogelijkheid krijgen hun aandelen, of een deel daarvan, in te wisselen voor een belang in Duracell.

P&G zag zijn omzet vorig kwartaal stabiliseren op 20,8 miljard dollar. De nettowinst zakte met ruim een derde naar 2 miljard dollar.

De winst voldeed aan de verwachtingen van analisten. De omzet werd gedrukt door negatieve valuta-effecten. Tegen constante wisselkoersen namen de opbrengsten met 2 procent toe. Het bedrijf verwacht dit kwartaal dezelfde ontwikkeling.

Lees meer over:
Tip de redactie