Het Duitse erotiekconcern Beate Uhse probeert vaste voet aan de grond te krijgen in de islamitische wereld. 

De eerste contacten zijn in Egypte en Indonesië al gelegd, liet Serge van der Hooft, topman van Beate Uhse, woensdag weten. Hij hoopt daar een nieuwe markt te kunnen aanboren voor zijn lichaamsverzorgingsproducten en lingerie.

De islamitische wereld is volgens Van der Hooft een onbekend terrein voor veel bedrijven. Toch ziet hij kansen in deze ''enorme groeimarkt''.

''We gaan ons voornamelijk richten op jonge vrouwelijke moslims. Of het succesvol wordt, zal moeten blijken. Ik wil over een periode van zes maanden kijken of de markt iets voor ons is."

Beate Uhse gaat samenwerken met het Amsterdamse cosmeticabedrijf El Asira, dat moslims als doelgroep heeft. El Asira moet de verkoop in het buitenland onder handen nemen. ''Beate Uhse is er vooral om logistieke steun te verlenen'', liet Van der Hooft weten.