Prijzen Belgische supermarkten lager door Albert Heijn

De prijzen van producten in supermarkten in België waar een filiaal van Albert Heijn in de buurt is, liggen gemiddeld 2 procent lager dan waar het Nederlandse bedrijf niet aanwezig is. 

Dat blijkt uit research van onderzoeksbureau AC Nielsen, meldden de Belgische kranten De Standaard en Het Nieuwsblad vrijdag. Opvallend is dat het 'AH-fenomeen' al één op de drie Vlaamse supermarkten treft.

Het onderzoeksbureau voerde tussen half juli en begin november een prijsvergelijking uit en onderzocht twee soorten supermarkten: supermarkten waar binnen een straal van tien kilometer een Albert Heijn-filiaal ligt en supermarkten waarbij dat niet het geval is.

Vijftig merkartikelen werden vergeleken. Gemiddeld lag de prijs in supermarkten in de buurt van vestigingen van Albert Heijn 2 procent lager dan waar de Nederlanders niet actief zijn.

De supermarktprijzen in Nederland liggen gemiddeld 12 procent lager dan in België.

Lees meer over:
Tip de redactie