ING merkt geen extra opzeggingen na klantdataplan

 Het plan van ING om klanten aanbiedingen te doen van andere bedrijven op basis van hun betalingsgedrag, heeft geleid tot ''veel telefoontjes'', maar niet tot meer opzeggingen dan normaal.

 Dat heeft een woordvoerder van ING dinsdagochtend gezegd.

''Het leeft zeker onder de klanten, daar winden wij geen doekjes om. Maar in de meeste gevallen verlopen de gesprekken prettig als wij uitleggen hoe het zit'', aldus de woordvoerder.

''Het aantal aanmeldingen en opzeggingen verloopt volgens het gebruikelijke patroon.''

Kritiek

Het plan oogstte maandag wegens de privacygevoeligheid ervan veel kritiek, op sociale media, van de Consumentenbond en de politiek.

Voor ING is dat geen reden om af te zien van het plan, waarbij de bank benadrukt zich aan de privacyregels te zullen houden en niets te zullen doen zonder de expliciete toestemming van de klanten. De bank wil nog dit jaar een proef doen met enkele duizenden klanten.

Lees ook: 'Strategie ING bedenkelijk'

Lees meer over:
Tip de redactie