Grolsch gaat nieuw biermerk introduceren

ENSCHEDE - Grolsch wil Nederlanders meer bier laten drinken. Daarom introduceert de bierbrouwer binnenkort naast het vertrouwde Grolsch een tweede merk. De naam wil het bedrijf nog niet kwijt, maar het nieuwe bier wordt in elk geval 'opvallend, vernieuwend, trendy en aspiratief'.

Nederlanders dronken vorig jaar 1,6 procent minder bier dan in het millenniumjaar 2000, maar nog altijd zo'n 80 liter per persoon. De traditionele Grolsch-beugelfles verloor bovendien terrein aan de gewone flesjes en aan de speciale bieren. Met het nieuwe bier wil Grolsch naar eigen zeggen de populariteit van het biersegment uitbouwen.

Bij de presentatie van de jaarcijfers lichtte Grolsch-baas J. Troch al een tipje van de sluier. Hij liet zich toen ontvallen bier vooral spannender te willen maken. De nieuwste versie van het goudgele vocht staat over een maand in de schappen.

Tip de redactie