Belangenbehartiger ConsumentenClaim heeft afgelopen dagen zo'n 5000 nieuwe claims binnengekregen van mensen die in de jaren 90 de woekerpolis Koersplan bij verzekeraar Aegon hebben afgesloten.

Dit weekend werd bekend dat de advocaat-generaal in het hoogste beroep van deze woekerpolisaffaire de gedupeerden grotendeels in het gelijk stelt.

Als de Hoge Raad daar straks in meegaat, kunnen de nieuwe aanmelders met hun klacht waarschijnlijk dus aanspraak maken op een schadevergoeding, meldde ConsumentenClaim maandag.

In totaal heeft Aegon tussen 1989 en 1998 circa 700.000 Koersplan-producten afgesloten.

Andere producten

Zo'n 30.000 gedupeerden hebben zich inmiddels gemeld bij de stichting 'Koers plan de weg kwijt', die de zaak tegen de verzekeraar aanspande, maar daar worden nu geen nieuwe inschrijvingen meer in behandeling genomen.

Bij ConsumentenClaim kunnen nog wel claims worden ingediend. De organisatie probeert mensen er bovendien op attent te maken dat het oordeel van de Hoge Raad waarschijnlijk ook van toepassing zal zijn op andere producten van Aegon die sterk lijken op het Koersplan: het Bonusplan, het Fiscaal Voordeelplan, het Mixplan en het Vermogensplan.