Klanten ABN Amro krijgen onjuiste saldoinformatie

AMSTERDAM - Klanten van ABN Amro hebben sinds maandag 9 juli last van incorrecte saldoinformatie, omdat betalingen en geldopname vertraagd worden verwerkt of dubbel zijn afgeschreven.

Dat meldt de bank via Twitter

"Hierdoor is de saldoinformatie die gegeven wordt op internet en mobiel bankieren niet correct", luidt de verklaring. "ABN-Amro vindt het bijzonder vervelend dat klanten niet precies kunnen zien welk saldo zij op hun rekening hebben staan en dat er soms onjuiste bedragen zijn afgeschreven."

De bank probeert de problemen zo snel mogelijk op te lossen, maar kan nog niet aangeven hoe lang dat gaat duren

Dubbel afgeschreven

"Klanten ondervinden geen financiële schade en er worden vanzelfsprekend geen kosten gerekend voor bij voorbeeld tijdelijke roodstand vanwege een foutieve afboeking." Tijdens een hersteloperatie zijn bij een aantal klanten namelijk ook foute bedragen of transacties dubbel afgeschreven.

Om hoeveel gedupeerde klanten het gaat, kon een woordvoerster vrijdag nog niet zeggen.

Lees meer over:
Tip de redactie