AMSTERDAM - De sterren leggen het Franse luxeconcern LVMH, het bedrijf achter Louis Vuitton, geen windeieren.

LVMH, dat meer dan zestig merken verkoopt, waaronder Donna Karan, Fendi en Givenchy, zag de omzet het afgelopen halfjaar stijgen naar 10,3 miljard euro, meldt de Britse krant The Guardian.

Er zijn wachtlijsten voor verschillende Louis Vuitton-tassen en ook de champagnes van Krug en Dom Perignon worden goed verkocht. De Damier tassen- en bagagecollectie van Louis Vuitton was volgens directeur Bernard Arnault een groot succes.

Nieuwe klanten

"Het merk Louis Vuitton trekt zowel trouwe als nieuwe klanten aan." Sterren als Madonna, Jessica Simpson en Kim Kardashian zijn trouwe fans van het Franse merk.

In het afgelopen halfjaar steeg de omzet van het bedrijf met dertien procent naar 10,3 miljard euro. "De geweldige prestaties geven aan wat een uitzonderlijke aantrekkingskracht onze merken hebben", vertelt Arnault.