Sligro compenseert supermarkthouders voor prijzenoorlog

AMSTERDAM - Sligro gaat zijn zelfstandige supermarkthouders geld geven. Zo wil het concern hen deels compenseren voor de lagere inkomsten die ze door de prijzenoorlog ontvangen. Het gaat om enkele tientallen miljoenen euro's per jaar.

De winkels van Sligro (Golff, MeerMarkt, Attent, ZomerMarkt/Rekra en Milo) hebben hun prijzen moeten verlagen om de concurrentie aan te kunnen. Dat heeft de levensmiddelengroothandel en supermarktexploitant vrijdag bekendgemaakt.

Sligro maakte vrijdag tevens de omzet over 2003 bekend. Het concern heeft een omzet geboekt van 1,356 miljard euro. De inkomsten over 2002 bedroegen 1,299 miljard euro. De autonome omzetgroei was 22 miljoen euro. Overnames droegen 35 miljoen euro bij aan de hogere inkomsten.

De omzet van de levensmiddelengroothandel zou ruim 7 miljoen euro hoger zijn geweest als kerstpakketten nog steeds fiscaal aftrekbaar zouden zijn geweest. Nu kwam deze uit op 879 miljoen euro. De omzet van de supermarkten werd negatief beïnvloed door de prijzenslag en bedroeg 477 miljoen euro. Dit betekent wel een stijging van 9,9 procent vergeleken met 2002.

Regeerakkoord

Regeerakkoord
Wat betekent het regeerakkoord voor jouw portemonnee? 

Koophuis

Koophuis
Hoe ziet de woningmarkt er in de nabije toekomst uit?

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

NUwerk

Tip de redactie