TNT Post verliest klanten door staking

AMSTERDAM - TNT Post is als gevolg van de staking van zijn postbodes de afgelopen tijd al 'honderden grote en kleinere klanten' in Nederland kwijtgeraakt. Daar komt nog bij dat `verscheidene klanten TNT hebben gemeld dat zij willen overstappen op digitale post. 

Dat zei directeur Pieter Kunz van TNT Post in een donderdag gepubliceerd vraaggesprek met Het Financieele Dagblad.

Volgens Kunz is de overstap naar digitale postbezorging voor TNT nog veel gevaarlijker dan de overstap naar een concurrent. ''Een klant die op digitale post overgaat, zijn we écht kwijt.''

De staking van postbodes gaat donderdag de tweede dag in. Op de eerste actiedag deden volgens de vakbonden een kleine vierduizend postmedewerkers aan de staking mee.

Dat is een vijfde van het aantal mensen dat op de afdelingen werkt waar het postbedrijf wil saneren.

Derde maal

Het is de derde maal in een maand dat de postbodes het werk neerleggen. De eerste maal staakten zij een dag, de tweede maal twee dagen en nu drie. Zij willen bereiken dat zo min mogelijk gedwongen ontslagen vallen bij de reorganisatie van het postbedrijf.

TNT Post wil elfduizend arbeidsplaatsen schrappen. Eerst zouden daarbij 4500 gedwongen ontslagen vallen. Later kon dat worden teruggebracht tot 2800. Maar twee van de drie vakbonden vonden het voorstel van TNT te mager.

Lees meer over:
TNT

Regeerakkoord

Regeerakkoord
Wat betekent het regeerakkoord voor jouw portemonnee? 

Koophuis

Koophuis
Hoe ziet de woningmarkt er in de nabije toekomst uit?

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

NUwerk

Tip de redactie