AMSTERDAM - In het Twentse Losser is een bieroorlog aan de gang tussen twee supermarkten. De supermarkten Sanders en DeWitKomart stunten met de prijzen van een kratje Grolsch om elkaar te beconcurreren.

De Komartvestiging besloot de klanten een kratje Grolsch te verkopen voor 5,99 euro, ongeveer 1,13 euro goedkoper dan de inkoopprijs. Overbuurman Sanders besloot daarop om vanaf afgelopen maandag iets terug te doen. Sanders hield zijn prijs op 9,29 euro, maar bood de klanten van Komart aan om de daar gekochte kratjes bij Sanders weer in te leveren. Met maximaal drie in te leveren kratjes konden klanten zo 9,90 euro verdienen.

Bedrijfsleider Peter Eshuis van Sanders legt uit dat deze actie geen geld kost. "Nee, het is alleen wat extra moeite om de kratten te verwerken, maar kosten maken we niet, want wij kopen die kratjes in voor die prijs." Afgelopen maandag kreeg Sanders 1.000 extra kratjes binnengebracht van klanten die wilde profiteren van de bieroorlog tussen de twee supers.

Komart heeft de actievoorwaarden inmiddels bijgesteld. De voordelige prijs geldt nu nog alleen als de klant boodschappen doet voor minimaal 20 euro. Komart-directeur Hans van Marle was donderdagmiddag niet bereikbaar voor commentaar.