AMSTERDAM - Het Pensioenfonds voor Reclame en Marketing behoort tot de veertien fondsen die door De Nederlandsche Bank (DNB) zijn benaderd om op korte termijn te praten over maatregelen om de financiën op orde te brengen.

Het fonds is een ondernemingspensioenfonds van het reclamebureau JWT in Amsterdam. Op 30 juni bedroeg de dekkingsgraad 83 procent. Onder het fonds vallen 57 werknemers, 531 ex-werknemers en 64 gepensioneerden.

Voorzitter Willem Roobol zei donderdag zeer verbaasd te zijn dat zijn fonds op de lijst van DNB staat. Het fonds is sinds eind 2009 in gesprek met twee verzekeringsmaatschappijen over een overname.

Volgens de voorzitter is DNB op de hoogte dat het kleine fonds op deze manier de problemen wil ondervangen.

''Sinds de invoering van de nieuwe pensioenwet in 2006 is het voor een klein pensioenfonds erg lastig om aan alle regelingen te voldoen en om de financiën goed in stand te houden'', lichtte Roobol toe.

Korten

Als de overname rond is, zal korten op de pensioenen volgens hem absoluut niet aan de orde zijn.

Inmiddels is van dertien fondsen bekend dat zij met DNB gaan praten over mogelijk korten.

Het Pensioenfonds voor Reclame en Marketing had al wel de deelnemers op de hoogte gebracht, maar wilde het nieuws liever niet naar buiten brengen, omdat het de onderhandelingen met de verzekeringsmaatschappijen zou kunnen schaden.