HERZOGENAURACH - De Duitse sportartikelenfabrikant Adidas-Salomon heeft in het derde kwartaal veel geld verdiend met golf. Dochteronderneming TaylorMade wist in deze periode de omzet met 28 procent op te voeren tot 176 miljoen euro, waardoor de totale omzet met 1,85 miljard euro nagenoeg gelijk bleef aan die in het derde kwartaal van 2002.

Adidas-Salomon heeft het vooral moeilijk in de Verenigde Staten, zo bleek uit de woensdag gepubliceerde kwartaalcijfers. Daar daalde de omzet 13 procent, voor het merendeel het gevolg van een mindere verkoop van schoeisel. In Europa als de belangrijkste markt van de onderneming, Azië en Latijns-Amerika werden omzetstijgingen behaald.

De nettowinst ging in het derde kwartaal omhoog met 15 procent van 131 miljoen euro naar 150 miljoen euro. Dit resultaat kwam overeen met de verwachtingen van analisten. De directie houdt vast aan haar verwachting dat de winst in het gehele jaar met 10 tot 15 procent zal stijgen.