ZAANDAM - Supermarktconcern Albert Heijn verlaagt vanaf maandag de prijs van ongeveer duizend artikelen in de winkels. Het bedrijf doet dit nadat klanten hadden geklaagd over te dure spullen. Per artikel worden de prijzen structureel tussen de 7 procent en 35 procent verlaagd.

Een woordvoerster van Albert Heijn liet zaterdag weten dat dit de grootste prijsverlaging ooit is die het supermarktconcern in één dag doorvoert. De woordvoerster geeft toe dat het een enorm grote investering is voor Albert Heijn, een bedrag wil ze echter niet noemen. Ook doet ze geen uitspraken over het aantal klanten dat Albert Heijn extra hoopt te krijgen door de prijsverlagingen. “Wij willen de klanten die bij ons zijn weggelopen, weer terugwinnen.”

Met de prijsverlaging verhevigt de prijzenslag in de supermarktwereld zich. Dat komt omdat Albert Heijn niet alleen het eigen merk goedkoper maakt, maar ook diverse A-merken. Laurus (Edah, Konmar en Super de Boer) is ook al langer bezig met het structureel in prijs verlagen van diverse A-merken. “En wij gaan daar ook de komende tijd mee door”, zo liet een woordvoerder weten.