AMSTERDAM - Post- en logistiekconcern TNT heeft een samenwerkingsovereenkomst getekend met meerdere Duitse uitgeverijen. Daarmee versterkt TNT zijn al bestaande samenwerking met de postdistributiebedrijven van de grootste uitgevers van Duitsland.

Dat maakte TNT woensdag bekend.

Het gaat om de uitgevers Verlagsgruppe Georg von Holtzbrinck, Citipost-Verbund en Logistic-Mail-Factory, onderdeel van Mediengruppe Pressedruck, Augsburg.

De postalliantie treedt vanaf 25 januari 2010 in werking.

Transportnetwerk

De partners koppelen hun ruim vijftig distributiebedrijven aan elkaar via vier hubs, een IT-infrastructuur en een transportnetwerk in samenwerking met TNT.

De partijen maken gebruik van hun bestaande infrastructuur en er zijn dan ook geen extra investeringen nodig, aldus TNT. Het concern wil in de loop van dit jaar aan andere partijen vragen zich aan te sluiten bij de alliantie.

Ongeadresseerd

TNT maakte verder bekend dat het zijn Duitse onderdeel voor ongeadresseerde post (TNT Direktwerbung) verkoopt aan het huidige management.

Er werken ongeveer driehonderd mensen. Financiële details werden niet bekendgemaakt. TNT Post Duitsland wil zich concentreren op de activiteiten voor geadresseerde briefpost.