LAREN - Talpa Media, het mediabedrijf van John de Mol, past de strategie aan. Talpa gaat zich naast reality, groot amusement en spelprogramma's toeleggen op het produceren van drama en infotainment.

Het bedrijf kondigde donderdag eveneens een nieuwe topstructuur aan en te verwachten joint ventures in het buitenland.

Voor de internationale groei van de onderneming zoekt Talpa niet langer naar geschikte overnamekandidaten.

Het bedrijf verlegt de focus op het aangaan van internationale samenwerkingsverbanden. De recent aangekondigde samenwerking met de Franse producent Shine is daarvan een voorbeeld.

Formats

De Mol: ''Het belangrijkste dat wij daarbij inbrengen, zijn onze formats en knowhow, waarmee we dan gezamenlijk aan de slag gaan. Binnenkort zullen we meer van dit soort joint ventures in een flink aantal landen aankondigen.''

De nieuwe topstructuur van Talpa bestaat uit John de Mol als president en een driekoppige raad van bestuur, bestaande uit Pim Schmitz (41), Pieter Landman (50) en Leon Schouten (46).