Tupperware weer populair in VS door crisis

NEW YORK - Met dank aan de economische malaise zijn Tupperware-party's weer helemaal terug in de VS.

Tijdens de ergste recessie, sinds de grote depressie van de jaren dertig, proberen vrouwen op alle mogelijke manieren wat extra geld te verdienen.

Het geven van Tupperware-party's is een van die manieren. Doordat vrouwen hun eigen tijd kunnen indelen in deze tak van sport, is het werk ook geschikt voor vrouwen die al een baan hebben of die kinderen hebben.

Winst

Het bedrijf dat de plastic bakjes maakt, profiteert hier ook van. De laatste kwartaalwinst was boven verwachting en het legendarische merk heeft 4 procent meer werknemers in dienst genomen in het afgelopen kwartaal.

In de jaren vijftig was de populariteit van Tupperware ongekend groot. Veel vrouwen zochten na de oorlog werk om hun onafhankelijkheid te tonen.

Nu krijgen de party's door de recessie weer een volgend leven. Door de recessie blijven mensen vaker thuis, precies de juiste locatie voor deze feestjes.

Avon

Ook de Avon-dame, die de oudere generatie zeker nog wat zegt, belt weer aan de voordeur met een koffertje vol cosmetica. Dit bedrijf haalde het afgelopen kwartaal 11 procent meer verkoopdames in huis. Wereldwijd lopen er nu bijna zes miljoen Avon-dames rond.

Zowel Tupperware als Avon is beursgenoteerd, de koersen van beide aandelen zitten in de lift.

Tip de redactie