DEN HAAG - De Consumentenbond gaat bemiddelen tussen Nuon en ontevreden klanten van het energiebedrijf. Nuon heeft beloofd de klachten die via de Consumentenbond worden aangedragen adequaat aan te pakken. Dat zei een woordvoerster van de belangenclub voor consumenten vrijdag.

Nuon staat, samen met onder meer kabelbedrijf UPC, hoog in de toptien van bedrijven waarover geklaagd wordt. Klanten van Nuon uitten onder meer kritiek op de afrekening aan het einde van het jaar, die soms onverwacht hoog uitvalt. Ook worden maandrekeningen zonder duidelijke reden opgeschroefd, aldus de woordvoerster. "Sommige mensen zijn het zo ontzettend beu, dat wij voor ze moeten bemiddelen".

Het energiebedrijf bevestigt de afspraken met de Consumentenbond. "Er zijn blijkbaar mensen die er met ons niet uitkomen en dan een andere weg zoeken om hun probleem op te lossen", verklaarde een Nuon-zegsvrouw vrijdag. Nuon heeft echter liever dat ontevreden klanten hun klachten zelf aan het bedrijf overbrengen.