Van Bommel struikelt over logo Victoria Beckham

MOERGESTEL - De schoenenfabrikant Van Bommel probeert te voorkomen dat Victoria Beckham aan de haal gaat met zijn logo. Volgens de Brabantse onderneming, die al meer dan 250 jaar bestaat, lijkt het nieuwe beeldmerk van 'Posh Spice' te veel op dat van de eigen klassieke schoenen.

Moody Productions, het Londense bedrijf van Victoria, vroeg op 7 april dit jaar een merkregistratie aan voor het woordmerk VB (Victoria Beckham) voor luxe waren als parfums, cd's, juwelen, kleding en schoenen. Van Bommel heeft met het merkenbureau Novagraaf bezwaar gemaakt tegen het gebruik van het logo op schoenen en kleding. Bedrijven hadden drie maanden om te reageren.

Volgens Van Bommel vertoont Beckhams logo te veel gelijkenissen met dat van de schoenenfabrikant. Van Bommel zegt al jaren eigenaar te zijn van het beeldmerk. De koperen VB-tjes aan de zijkant van zijn klassieke schoenen zijn zelfs een gewild statussymbool, verklaarde de onderneming woensdag.

De ex-Spice Girl Victoria en haar man David runnen een miljoenenonderneming. Het glitterpaar verdient veel geld door hun naam te verbinden aan bekende merken. David Beckman is daarnaast voetballer, hij wordt later woensdag officieel aan de fans van de Spaanse club Real Madrid gepresenteerd.

Tip de redactie