BREDA - De winkelketen Euretco is in de eerste helft van dit jaar tegen de markt in gegroeid. De omzet van de onderneming, actief in de mode, de woonbranche, de sport, fietsen en automaterialen, nam toe met 6,6 procent tot 544,3 miljoen euro, terwijl de non-foodmarkt als geheel achteruitging.
Euretco

De nettowinst steeg met 5,5 procent tot 3 miljoen euro. Directievoorzitter F. van Wegen noemt de cijfers bevredigend. "Gezien de moeilijke economische tijden vind ik dat een goed resultaat".

In de sportsector was de omzetgroei het grootst, 21,1 procent. De enige activiteit die minder omzet opleverde, waren de automaterialen. Daar werd 1,3 procent minder verkocht.

Euretco stelt zich terughoudend op in zijn verwachtingen voor heel 2002. Het vertrouwen van de consument en diens bestedingen in de non-foodsector staan nog steeds onder druk. De onderneming rekent er wel op dat de economie zich in de nabije toekomst zal herstellen.