AMSTERDAM - De supermarktwereld maakt zich op voor een nieuwe slag in de prijzenoorlog. Albert Heijn verlaagt zaterdag de prijzen van ruim duizend A-merk producten en Plus komt dinsdag met een prijsverlaging van duizend artikelen, zo werd vrijdag aangekondigd

Volgens AH gaat het om producten van A-merken die dagelijks worden gekocht, zoals Heineken-bier, Campina-yoghurt en Spa Fruit. De prijsverlagingen maken deel uit van een drie weken durende reclamecampagne voor A-merken.

Plus kondigde vrijdag zijn prijsactie aan met paginagrote advertenties in de landelijke dagbladen. Tot de artikelen die Plus blijvend in prijs verlaagt, behoren onder meer schoonmaakmiddelen.

Drogisten

De prijsverlagingen beperken zich niet tot de supermarkten. Drogisterijketen Kruidvat en zusteronderneming Trekpleister verlagen woensdag de prijzen van een groot aantal drogisterijartikelen van bekende A-merken.

Het gaat hierbij onder meer om haarverzorgingsproducten en producten als bad- en douchegel. De prijsverlaging volgt op de aangekondigde prijsverlaging van een aantal supermarktketens, aldus moederbedrijf A.S. Watson Health & Beauty.