RIJSWIJK - Supermarkt Aldi heeft in de strijd om meer marktaandeel een nieuw wapen uit de kast gehaald. De keten die voornamelijk op prijs concurreert, verkoopt sinds kort vers vlees.

Dat schrijft supermarktvakblad Distrifood zaterdag. De verkoop van vers vlees was een van de grote verschillen tussen 'discounters' zoals Aldi en Lidl en andere supermarkten. Aldi doorbreekt dat nu. Het vakblad trof bij een filiaal in Hilversum twee soorten varkenslapjes aan. Die vormen de eerste producten in hele reeks, aldus medewerkers van de winkel. Bij Aldi was niemand bereikbaar voor commentaar.

Recordniveau

De stap van Aldi komt op een moment dat het van origine Duitse winkelbedrijf de wind in de rug lijkt te hebben. In het eerste kwartaal kwam het marktaandeel van Aldi uit op een recordniveau van 9,1 procent zo blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau GfK. Steeds meer mensen geven aan wel eens naar de Aldi te gaan.

De laatste maanden winnen de prijsvechters steeds meer terrein. Veel consumenten stellen zich sinds de invoering van de euro prijsbewuster op. Een prijzenslag onder supermarkten die begin dit jaar ontstond, moet ze weer naar de winkel lokken. Dat was tevens een reactie op de dalende omzet in de hele sector, iets dat al jaren niet meer was voorgekomen.