KPN vindt 1850-reclame misleidend

AMSTERDAM - KPN heeft moeite met de reclamecampagne van de nieuwe informatiedienst 1850 omdat die suggereert dat de informatiedienst van KPN zelf gestopt is.

KPN had donderdag in Lelystad een kort geding in verband met de kwestie aangespannen, maar dit ging niet door, zo meldt Adformatie. KPN en 1850 proberen volgens de advocaat van KPN er nu samen uit te komen.

Sinds 1 april bestaat er een nieuwe viernummerreeks voor abonnee-informatiediensten, beginnend met de cijfers 18. Daarop ontstond de nieuwe dienst 1850, die volgens de dagvaarding 'avond aan avond' met 'mooie dames' een intensieve reclamecampagne voert. KPN veranderde haar nummer 118 in 1888.

Misleidend

In het bewuste reclamespotje wordt opgeroepen: 'vanaf nu 1850 bellen, omdat 118 ermee stopt'. Dit vindt KPN misleidend.

KPN zette 'mysteriebellers' in om te bewijzen dat consumenten die het callcenter van 1850 bellen worden misleid. De mysteriebellers kregen te horen dat 1850 de enige opvolger is van KPN.

Een woordvoerder van 1850 bestrijdt de aantijgingen van KPN: "We beweren alleen dat 1850 verder gaat waar 118 stopt, niet dat we de enige opvolger zijn. Er zijn inmiddels een stuk of zeventien opvolgers, maar wij waren als eerste op de markt."

Tip de redactie