'Meest irritante tv-spotje' van i-mode

HILVERSUM - Kijkers van het consumentenprogramma Radar van de TROS hebben een reclamespot van KPN i-mode uitgeroepen tot de meest irritante tv-commercial van vorig jaar. In het spotje is te zien hoe een jongen een troebel glas water waarin een kunstgebit heeft liggen weken, leegdrinkt.

De zogeheten Loden Leeuw 2002 werd maandagavond in het programma uitgereikt aan KPN en het reclamebureau dat het filmpje bedacht. Bijna 11.000 mensen brachten in de afgelopen maanden per post of via internet hun stem uit op van de genomineerde commercials. De KPN-spot kreeg 24,74 procent van de stemmen.

Sommige mensen zeiden dat ze ervan hadden moeten kokhalzen. "Ik wordt er zo misselijk van als ik naar kijk dat ik er op deze pagina pas achter kwam dat het een reclame van KPN betreft. Als ik hem zie zap ik weg of loop weg," aldus T. Kroezen op de Radar-site. Jeanette Boersma vindt het spotje "het smerigste wat ik ooit gezien heb, walgelijk gewoon."

"Ik kan me nu ook goed voorstellen waarom kpn zo loopt te leuren met dit ding. eerst 199 euro toen 99 en nu nog maar 49 euro, zouden we op een dag het glas erbij kado krijgen?" Zo grapt M. Kohnen op de site.

Een spotje van de Waterbeddenconcurrent behaalde met 23,93 procent van de stemmen de tweede plaats, gevolgd door een commercial van Frisia (9,32 procent). Radar wil van de nieuwe publieksprijs een "terugkerend evenement" maken.

Bekijk het 'winnende' spotje van i-Mode:
Smallband (Real Player)
Breedband (Real Player)
Of hier de MPEG-versie.

Tip de redactie