Lifestyle-evenementen trekken volle zalen

AMSTELVEEN - Een groeiende groep sponsors en subsidiegevers participeren steeds meer in lifestyle-evenementen. Volgens de nieuwe editie van ReSpons Lifestyle Evenementen Monitor waren dat er in 2001 nog 140. In 2002 waren 190 sponsors en subsidiënten actief op de lifestyle-evenementenmarkt.

Opvallende nieuwkomers op deze sponsormarkt zijn Eneco Energiebedrijf, Delta Lloyd Verzekeringen en Volvo. De vijf grootste lifestyle-evenementen met meer dan 5000 bezoekers in Nederland zijn de Huishoudbeurs, Preuvenemint, Vakantiebeurs, Femina en Dickens Festijn en Deventer Kerststad. Deze evenementen trokken het afgelopen jaar tussen de 220.000 en 130.000 bezoekers.

Waarom sponsors en subsidiegevers de lifestyle-evenementen opzoeken is niet helemaal duidelijk. Volgens een woordvoerster van de ReSpons Evenementen Monitor trekken deze bijeenkomsten meer publiek, zo'n 10 procent meer dan in 2001. Daarnaast trekken ze een voor bedrijven interessante leeftijdscategorie van 35 tot en met 49 jaar.

Tip de redactie