AMSTERDAM - De klantenservice van bijvoorbeeld telecombedrijven als T-Mobile moet flink verbeteren.

Het kabinet gaat de branche daarop aanspreken, schrijft minister van Economische Zaken en Innovatie Maxime Verhagen (CDA) donderdag in antwoord op Kamervragen. "Dit moet echt beter."

De bewindsman reageert op de actie van Youp van 't Hek en diens ludieke kruistocht tegen de werkwijze van helpdesks van grote bedrijven. Aanleiding voor de actie van de cabaretier was de volgens hem ondermaatse dienstverlening van T-Mobile.

Verhagen juicht de actie toe. "Bedrijven houden niet van slechte publiciteit en dit soort acties dragen er aan bij dat ze hun klantenservice op orde brengen."

Kwaliteit

De oplossing ligt niet in meer wet- en regelgeving. De bewindsman gaat de branche daarom de komende tijd aanspreken op de kwaliteit van de service.

Daarnaast zouden consumenten bij de aanschaf van nieuwe producten en diensten vaker moeten kijken naar de kwaliteit van de service en niet alleen naar de prijs, aldus Verhagen.