NUzakelijk volgt de Nederlandse deelnemers aan Village Capital, een drie maanden durend acceleratorprogramma dat sociale ondernemingen op democratische wijze aan groeikapitaal helpt.

GreenGraffiti is een van de kandidaten. Het bedrijf helpt adverteerders marketingcampagnes te ontwikkelen met grote impact op de doelgroep maar die daarnaast het milieu ontziet door gebruik te maken van natuurlijke materialen. Denk aan water, zand, mos, melkverf en sneeuw.

Wat doet Green Graffiti?

Jim Bowes staat aan de basis van GreenGraffiti en bedacht in 2007 het concept aan de keukentafel. Hij is zeer betrokken bij de duurzame gemeenschap in Nederland en hij gelooft dat een bedrijf goed kan doen door goed te doen. Hij maakt dankbaar gebruik van zijn jarenlange ervaring in de reclamebranche.

Op welke trend en/of ontwikkeling spelen jullie in?

Organisaties maken reclame. Dat hoort er nu eenmaal bij. GreenGraffiti heeft een alternatief gevonden voor de gebruikelijke vormen van adverteren. De originele insteek vraagt niet alleen aandacht voor het product, maar straalt ook de keuze voor verantwoord ondernemen en adverteren uit. Dit straalt af op product en organisatie.

Waarom doen jullie mee aan Village Capital?

Het is een uitdaging om GreenGraffiti naar een volgend niveau te tillen. Door deelname aan Village Capital hoopt Bowes de tools in handen te krijgen om een nieuwe stap te kunnen zetten. GreenGraffiti zoekt uitbreiding voor een goed team met gedreven mensen en Bowes wil het businessplan verder door ontwikkelen. Hij verwacht dit te realiseren tijdens deelname aan Village Capital.

Wat zou je aan onze lezers willen vragen?

Samenwerking met marketingafdelingen en branding departments zou een manier kunnen zijn om GreenGraffiti naar een hoger plan te tillen. Vraag aan de lezer is dan ook: wie kan GreenGraffiti aan de juiste contacten helpen?

Village Capital is een internationaal programma dat impactorganisaties verder op weg wil helpen. Deelnemers hebben tezamen inmiddels meer dan 30 miljoen dollar aan investeringen opgehaald.