Australische moeder ontdekt dodelijke slang in broodtrommel kind

Een moeder uit de Australische stad Adelaide kreeg de schrik van haar leven toen ze een dodelijke bruine babyslang ontdekte in de broodtrommel van haar kind. 

De vrouw schakelde direct een slangenvanger in om de zeer giftige slang te vangen.

De moeder was druk in de weer met het inpakken van de lunch van haar kind en had niet door dat de bruine slang een plekje in de trommel had gevonden.

Ze had de lunchtrommel helemaal gevuld en wilde die net meegeven aan haar kind. Maar toen ontdekte ze dat de kleine slang verscholen zat in de rand van de lunchbox.

''Slangen zitten graag in kleine gesloten ruimtes zodat ze zich veilig voelen", zei de slangenvanger tegen Australische media.

Ook al is het een babyslang, het gif is volgens de expert net zo dodelijk als die van een volwassen slang. ''We waren er net op tijd bij en hebben de slang ver weg weer vrijgelaten."

Lees meer over:
Tip de redactie