Het Generation Discover Festival op het Malieveld in Den Haag heeft met bijna 35.000 bezoekers een recordaantal aanwezigen aangetrokken. Het festival duurde van woensdag tot en met zondag.

Het Generation Discover festival, georganiseerd door initiatiefnemer Shell en twintig aangesloten partners, stond dit jaar in het teken van de internationale duurzaamheidsdoelstellingen en was grootser opgezet dan ooit. Met een recordaantal aanwezigen genoot het jaarlijkse evenement veel belangstelling.

Tijdens het festival hebben uitvinders in spé onder andere hun eigen ringtone gecomponeerd, gebouwd aan het virtuele Nederland van de toekomst, geraced met zoutwaterauto’s, zelf haargel en een lavalamp gemaakt, een cybercrimineel opgespoord en energie opgewekt op een kinetische dansvloer.

Vanaf volgend jaar zal het interactieve festival iedere keer in een andere stad plaatsvinden, om nog meer ontdekkers van de toekomst te inspireren.

Met de afsluiting van het Generation Discover festival, zijn de inschrijvingen voor de bright ideas challenge 2019 geopend. Hierbij worden basisschoolleerlingen uitgedaagd om slimme oplossingen te bedenken voor wereldproblemen op het gebied van energie, water en voedsel.