Museumnacht Amsterdam beleefde dit weekend de twintigste editie en verwelkomde daarbij net zoals vorig jaar 32.000 bezoekers.

81 procent van de bezoekers was tussen de 18 en 35 jaar oud. In 2018 was dit 79,9 procent. Liefst 32 procent van de bezoekers behoorde tot de jonge doelgroep van tussen de 18 en 25.

Dit jaar was Museumnacht Amsterdam zeventien dagen voor het event al uitverkocht. Vorig jaar was dat zeven dagen voor de start het geval. Populaire plekken waren onder meer NEMO, het Scheepvaartmuseum en het Stedelijk Museum.

Tijdens Museumnacht Amsterdam konden zaterdag 57 verschillende musea worden bezocht. In de musea vonden speciale activiteiten plaats. Zo stond er een dj in het Anne Frank Huis, kon je schreeuwend de pijn van een bevalling ervaren door middel van een weeënsimulator in het NEMO Science Museum of je eigen doodskleed ontwerpen bij Mediamatic.

Het afgelopen jaar vonden er ook al museumnachten plaats in Den Haag, Nijmegen, Groningen, Leeuwarden, Rotterdam, Maastricht en Leiden. Museumnacht Amsterdam is de grootste van al deze evenementen.