Ongeveer tweeduizend restaurants hebben zich in de afgelopen weken aangemeld bij bezorgplatform Thuisbezorgd, schrijft moederbedrijf Takeaway.com maandag in een persbericht.

Nederlandse restaurants zijn zich in de afgelopen weken meer gaan richten op bezorgingen, sinds eet- en drinkgelegenheden tijdelijk gesloten werden om de uitbraak van het coronavirus te stremmen.

Door de vele aanmeldingen duurt het aanmeldproces een aantal dagen langer dan normaal. Het kan dus een paar dagen langer duren voordat je favoriete pizzatent op het bezorgplatform te vinden is. Takeaway.com schrijft dat het op zoek is naar nieuwe medewerkers om de aanmeldtijd te verkorten.

Verder presenteerde het bezorgplatform maandag ook enkele maatregelen om het leven voor restaurants iets gemakkelijker te maken. Zo kunnen afhaalrestaurants zich voortaan ook aanmelden bij de maaltijdbezorger. Mensen die eten afhalen via Thuisbezorgd hoeven dan niet in de rij te staan.

Takeaway.com laat ook weten dat restaurants uitstel van betaling mogen aanvragen, als zij aannemelijk kunnen maken dat zij "buitensporig" zijn geraakt door de coronacrisis en maar voor een klein deel afhankelijk zijn van bezorgingen. Het bedrijf verwacht dat ongeveer 20 procent van de aangesloten restaurants hiervan gebruik zal kunnen maken.