De titel van het tweede album van Leonie Meijer is even uitnodigend als dwingend. Liefhebbers van de zangeres hebben echter aan een half oor genoeg.

Het album Luister Maar is een directe voortzetting van Meijers debuutplaat Los uit 2011. Opnieuw keert Daniel Gibson (eerder werkzaam voor Di-rect en Within Temptation) terug achter de knoppen.

De Zweed geldt op deze cd als voornaamste liedjesschrijver voor de voormalige kandidate van The Voice Of Holland.

De productionele invulling van Gibson en Meijers herkenbare stemgeluid vullen elkaar ook op Luister Maar weer prima aan, hoewel de verwachtingen op basis van het eerste album van de zangeres nergens overtroffen worden. Luister Maar en Los liggen in elkaars verlengde, wat ook in het artwork weerspiegeld wordt.

De creatieve inbreng van Meijer is op Luister Maar echter wel groter dan op de voorganger, met een hand in elk liedje op de plaat. Anders dan bij Los zijn er echter minder nadrukkelijke uitschieters. Luister Maar is een coherent en vooral consistent album, dat Meijers karakteristieke stijl en stemgeluid verder benadrukt.

Excelleert

De duetten met Joost Marsman (Wacht Tot Ik Bij Je Ben) en Ruth Jacott (Je Stem Alleen) behoren tot de betere nummers, vooral omdat Meijer hier vocaal excelleert. Verder levert Meijers tweede album een reeks potentiële radiohits op met Niemand Zoals Jij, Zevende Hemel, Geen Woorden Voor Jou en Als Het Regent.

Gewichtigere stukken als Jouw Verhaal en Scherven Van Geluk houden het album ook na meerdere luisterbeurten nog interessant. Omdat Pasen dit jaar kouder was dan afgelopen kerst, heeft Meijer haar winterse nummer Rijk Alleen (eerder te vinden op A Lady Christmas) ook toegevoegd op Luister Maar.