Acht Russische jongeren zijn zondag door verstikking om het leven gekomen toen brand uitbrak in een banja, een traditionele Russische sauna. 

Het drama in de plaats Chanty-Mansiejsk werd waarschijnlijk veroorzaakt doordat de kachel die het saunahuisje moest verwarmen defect was, meldden lokale media.

De jonge slachtoffers zijn vier jongens en vier meisjes van tussen de 13 en 17 jaar. Ze hadden samen een verjaardag gevierd voordat het misging in de sauna.

Waarom de jongeren zichzelf niet in veiligheid konden brengen is onduidelijk.