Een school in Lyon is maandag ontruimd omdat tientallen kinderen en volwassenen er een koolmonoxidevergiftiging hadden opgelopen.

De Franse hulpdiensten rukten massaal uit toen maandagochtend alarm werd geslagen, meldt de nieuwssite 20Minutes.

Van de 240 leerlingen moesten er 54 naar het ziekenhuis met vergiftigingsverschijnselen. Ook zes volwassenen zijn opgenomen.

De koolmonoxide was waarschijnlijk afkomstig uit een kapotte gaskachel, waarvan de afvoerstoffen niet naar buiten ging maar in de school terechtkwamen.

Koolmonoxidevergiftiging zorgt voor hoofdpijn en misselijkheid en kan in ernstige gevallen tot de dood leiden.