De enige televisiezender op de Krim die zich richt op de Tataren op het schiereiland, wordt uit de lucht gehaald. De autoriteiten in Moskou weigerden herhaaldelijk om ATR een uitzendvergunning te geven. 

ATR werd oorspronkelijk speciaal opgericht voor de Krimtataren, waar er zo'n driehonderdduizend van zijn. Toen Rusland vorig jaar de Krim annexeerde was ATR een van de weinige kritische geluiden en na de inlijving van het schiereiland veranderde die toon niet. 

Na de annexatie moesten alle radio- en televisiezenders op de Krim een Russische uitzendvergunning aanvragen. ATR diende vier van dit soort aanvragen in, maar elke keer werd de zender om procedurele redenen afgewezen, zegt oprichter Lenur Islamov.

Eerder deze week waarschuwde Amnesty International al voor de persvrijheid op het schiereiland. Volgens de organisatie worden aavragen van media voor vergunningen genegeerd of geweigerd en heeft slechts één medium een vergunning weten te bemachtigen.