In het noorden van Argentinië zijn twaalf leden van een familie omgekomen door koolmonoxidevergiftiging.

Dat hebben lokale media vrijdag gemeld.

De slachtoffers, onder wie vier kinderen, waren in een huis in het afgelegen dorp Caspalá in de provincie Juyjuy. Volgens de politie was er door een defecte stroomgenerator koolmonoxide vrijgekomen.

Naar het dorp, dat op drieduizend meter hoogte ligt, lopen geen elektriciteitsleidingen. Vermoedelijk had de familie de generator in de woning geïnstalleerd als kachel.