Het lijvige rapport van de commissie die de vliegramp onderzocht van 12 mei 2010 in de Libische hoofdstad Tripoli bevat ook een tijdlijn.

Hieronder een weergave van het laatste half uur van vlucht 771 van Afriqiyah Airways.

05.29 De bemanning meldt zich bij de luchtverkeersleiding in Tripoli en hoort dat ze op baan 9 kunnen landen.

05.30 De piloten vragen toestemming om te dalen en krijgen mee dat het weer kalm is: nauwelijks wind, 6 kilometer zicht bij een heldere hemel.

05.41 Vlucht 771 meldt zich bij Afriqiyah, zonder bijzonderheden.

05.59 De verkeerstoren in Tripoli vraagt of de piloten de landingsbaan in zicht hebben, wat ze bevestigen. De piloot van een toestel dat net is geland, geeft door dat er mistbanken zijn.

06.00 Het systeem van de Airbus 330 waarschuwt dat de minimale aanvlieghoogte in beeld komt; de piloten zeggen 'doorgaan'.

Bijna 20 seconden later geeft het systeem aan dat ze te laag zitten, waarop de piloten het toestel iets omhoog sturen. Weer een paar tellen later duwt de kapitein de neus van het vliegtuig omlaag.

06.01 De kapitein neemt het over van de co-piloot en stuurt de neus nog verder naar beneden. Om 06.01.14 raakt de Airbus met 481 kilometer per uur de grond vlakbij Tripoli International Airport.