TITISEE-NEUSTADT - Een defecte gaskachel was de oorzaak van de brand die maandag in een sociale werkplaats in Duitsland aan 14 mensen het leven heeft gekost. 

Dit heeft het Openbaar Ministerie (OM) dinsdag laten weten. Uit de kachel stroomde gas dat vervolgens ontplofte. Onder de doden zijn 13 gehandicapten en een verzorger.

Hoe de kachel kon ontploffen, kan het OM nog niet zeggen. "Het vooronderzoek is nog niet voltooid", aldus de woordvoerder.

Zaterdag worden de slachtoffers tijdens een kerkdienst in Neustadt herdacht.