Een man en een vrouw zijn donderdagavond onwel geworden doordat zij een barbecue hadden aangestoken in hun Bredase woning.

Donderdagavond rond 22.45 uur kreeg de brandweer een melding binnen over stank en rookvorming in een woning aan de Verbeetenstraat. Ter plaatse zagen zij de barbecue staan, waarvan het vuur was aangestoken in de woning.

Door de barbecue in de woning ontstond grote rookontwikkeling, waardoor de man en de vrouw onwel waren geworden. De man en vrouw zijn met twee ambulances overgebracht naar het ziekenhuis. De brandweer heeft de barbecue buiten op straat gezet en de woning hierna geventileerd.

Waarom de bewoners de barbecue binnen hadden aangestoken, is niet duidelijk.