CM breidt verder uit naar Azië en Afrika

CM, marktleider op het gebied van mobile messaging, breidt verder uit met het openen van nieuwe kantoren in Kaapstad, Zuid-Afrika en Hongkong. Dat meldt het Bredase bedrijf.

Algemeen manager bij CM Telecom Hodney Benazzi: “De expansie is het resultaat van een groeiende vraag in Afrika en Azië naar onze diensten.” James Bayhack wordt countrymanager in Zuid-Afrika. Voor Hongkong is dat Fred Siu.

Volgens woordvoerder van CM Erik Eggens is het doel voor Zuid-Afrika en Hongkong om CM’s producten daar in de markt te zetten. Denk aan authenticatie-SMS zoals CM dat in Nederland voor DigiD doet en aan Hybrid Messaging; een combinatie van sms en pushberichten. Eggens: “Daar is veel vraag naar en we kunnen er in die gebieden echt een verschil maken.”

Vorig jaar opende CM ook al kantoren in Londen en Parijs. In het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk heeft CM volgens Eggens echt voet aan land gezet na veertien maanden. “Daar hebben we leuke klanten die miljoenen berichten per maand versturen.” CM werkt in het Verenigd Koninkrijk voor bedrijven als TASIS en ParkMobile. In Frankrijk zijn dat bedrijven als Olympus en Dassault System. Daarnaast is CM actief voor McDonalds, Ikea, DHL, VISA en Paypal.

Volgens de woordvoeder is er meer expansie te verwachten in 2016. “Zo liggen Singapore en de Verenigde Staten nog in de planning om er lokale mensen aan te nemen die CM daar vertegenwoordigen.”

CM timmert de laatste jaren hard aan de weg. In 2012 voegden het Belgische SMS-bedrijf MobileWeb, SMS-specialist ProduLine en contentprovider GSM Information Network zich bij CM Groep. Een jaar later nam CM ook de multimedia-specialist Paratel over, evenals app-specialist OneSixty Mobile. In 2014 werd de grote concurrent Callfactory eigendom van CM.

Tip de redactie