Overweldigend applaus gehoord, klamme handjes gevoeld en een hele boel vakkennis tot ons genomen... Zo, tijd om te borrelen. Maar niet voordat we kort terugblikken op de dag.

Na een vliegende start van Ronnie Overgoor kon de dag beginnen. Met een zaal vol vakliefhebbers trapte Joerie van der Bergh af met een soort petje op petje af. Hoe goed kennen wij die Next Generation eigenlijk? Want wie zijn doelgroep kent, heeft de halve wereld.

Ook onze eigen Charlotte Nijs van NU.nl wees op het belang van het kennen van je doelgroep. Pas dan kun je een geschikte boodschap hun kant op sturen. Hoe je dat dan doet op een relevante manier? Daar heeft tijd en locatie weer alles mee te maken. Branded content in een nieuw(s) jasje dus.

Live Pitch
Na een lekker broodje waren we er helemaal klaar voor: de pitch van Ditzo. Radio 538, Sanoma | SBS en BrandDeli gingen de strijd aan: welke partij voldeed het beste aan Ditzo’s eisen? Sanoma | SBS verraste het publiek met een live visualiser en een poll, BrandDeli kwam het podium op in blauwe pakken en Radio538 zette hun hero’s Coen en Sander in om hun verhaal compleet te maken. Uiteindelijk kwam BrandDeli als winnaar uit de bus. Zullen we hun idee binnenkort in real life tegenkomen?

Afsluiter
Niet te missen. Vanaf 16.00 uur waren we allemaal te vinden Loods 8. Christine Liebrecht van SWOCC vertelde ons over haar onderzoek naar wat goede content nou écht is. En hoe je dit, zolang je de juiste content aan de juiste doelstellingen verbind, kunt omzetten in een effectieve strategie.

En dan Cor Hospes. Go out with a bang, is wat hij gedacht moet hebben. Hij zegt: vergeet alles wat je vandaag hebt geleerd. Want volgens Cor gaat het media veel te veel om zichzelf en niet waar het om echt om moet gaan: audience first. Wat wil je publiek nou eigenlijk? 

En zo kunnen we weer rustig richting huis. Met een rugzakje vol met learnings: we kunnen er weer tegenaan. Tot volgend jaar!