Heeft u na het updaten van de NU.nl-app op uw iPhone of iPad problemen bij het opstarten? Lees hieronder hoe u dit kunt oplossen.

De huidige versie overschreef de opslagruimte van de app op uw telefoon of iPad. De app kon zo onbedoeld heel veel ruimte innemen.

Dit lossen we op met de update van woensdag 28 mei. Het kan zijn dat u na het updaten problemen heeft bij het opstarten van de NU.nl-app. Dat zit zo: Bij de eerste keer opstarten maakt de app de opslagruimte leeg. Als er veel ruimte is om leeg te maken, dan kan dit even duren. Ook kan het gebeuren dat de app helemaal crasht.

Opnieuw opstarten

Als u de app opnieuw opstart en even wacht bij het opstarten, dan lukt het meestal wel. Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u dat nog een keer proberen. Mocht dat niet baten, dan raden we aan de app te verwijderen en opnieuw te downloaden. Dat kan via deze link.

Helaas waren alle apps van de uitgever van NU.nl woensdag een aantal uren niet te downloaden. Een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden. Inmiddels staat de app van NU.nl weer in de App Store van Apple. We hopen dat u nogmaals wilt proberen om hem te updaten of downloaden.

Als u nog verdere vragen heeft, dan kunt u ons altijd bereiken via mobielsupport@nu.nl of op Twitter via #nieuwnu.

Onze excuses voor het ongemak.